SEFA İNAN’DAN TARAFSIZ ARABULUCULUK TEKLİFİ

SEFA İNAN’DAN TARAFSIZ ARABULUCULUK TEKLİFİ

Son günlerde gelişen sendikal faaliyetlere baktığımda Türk sendikal tarihinde örneğine asla rastlanmayacak boyutta gelişmeler olduğunu gözlemliyorum.

Bu gelişmeler de dikkat çeken ayrıntı, Hava-İş ve Hava-Sen arasındaki rekabetin kendi aralarında olması gerekirken, her nedense Hava-İş sütre arkasında kalıp,Hava-Sen ve İlker Aycı arasında sürdürülüyor.

THY işvereni, taşımacılık iş kolunda yaşanan sendikal rekabette, tarafmış gibi hareket etmesi, en çok mevcut yetkili sendika olan Hava-İş cephesinde sorun yaratacak gibi görünmekte. Çünkü İlker Aycı’nın tarafmış intibasını doğuran mevcut tutumu, Hava-İş sendikasının, üyelerinin yanı sıra sendikal çevreler tarafından da işveren yanlısı olarak anılmasına sebep olacaktır.

2700 ü pilot gerisi kabin memuru ve yer çalışanı olarak 4000 rakamlarının telaffuz edildiği yeni sendika Hava-Sen ile görüşmeye yaklaşmamak ve “ben ne dersem o” mantığında yangına körükle gitmek, milli havayolumuz açısından olumlu neticeler doğurmaz. Her iki tarafta,kişisel egolarına yenik düşmeden, kendilerini birbirlerinin yerine koyarak düşünmelidir.

Bu nedenle, THY’ye 30 senesini vermiş ve şirketimizin bugünlere gelmesinde emeği olan ve THY’nin mevcut durumu ile gurur duyan eski bir çalışanı olarak, Hava-Sen ve İlker Aycı arasında ki sürtüşmenin, bugün olmasa da gelecek günlerde her iki tarafa da zarar vereceğini düşünüyor ve iyi niyetli, bakış açımla, İlker Aycı ve Hava-Sen arasında tarafsız arabuluculuk yapmak istiyorum.

Aklın Yolu bir ise, mutlaka ortak bir noktada buluşulacak ve THY’nin bu günlerdeki başarılı gidişatını değil sekteye uğratmak,tam tersi daha da ileriye götürülebilmesi sağlanacaktır.

THY ve Hava-Sen arasındaki tarafsız arabulucu isteğim, Hava-Sen tarafından olumlu karşılanmış olup, THY Yönetim kurulu başkanı İlker Aycı tarafından da olumlu görüleceğini düşünüyorum. Çünkü İlker Aycı’ya genel kurullarda şimdiye kadar yaptığım tüm toplumsal içerikli ricalar kabul görmüştür.

Bu görüşmenin, sohbet ortamında, kırıcı olmadan ve seviyeli bir şekilde sonuçlanacağından zerre kadar kuşku duymamanın yanı sıra, toplantı sonucunda her iki tarafın birbirlerini daha iyi anlamaları sağlanmış olacağından, İlker Aycı ve Hava-Sen arasında ki kırgınlıklar, yerini sevgi ve saygı dolu birlikteliğe dönüştürecek ve olması gereken bir sendikal süreç yaşanabilecektir.

Sefa İnan

 

Geri

Yapılan Yorum Sayısı (37)

  1. MÜLAYİM   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 21:49   - Cevap Yazın

    DESTEKLERİZ,
    HEM TOPLUMA HEM DE ŞİRKETE FAYDASI OLUR.

    15

    2
  2. Ok yaydan çıktı   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 21:51   - Cevap Yazın

    Olmayacak duaya amin denilmez ,siz havasenle yoka devam edin bence .

    3

    17
  3. Kpt   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 21:53   - Cevap Yazın

    Sözün bittiği yerde son derece akılı bir teklif. Tebrikler Sayın İnan.

    15

    1
  4. Aviation   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 21:58   - Cevap Yazın

    THY ve Sendikal geçmiş olan biri olarak yabana atılacak teklif değil. 4000 kişinin birlikte olduğu bir oluşumdan onay almanız çok anlamlı. Umarım İlker Bey bu iyi niyet içeren öneriye kulak tıkamaz.

    12

    1
  5. Misafir   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:00   - Cevap Yazın

    Hava-İş ile ilgili görüşünüz mantıklı. Böyle kazanılmış bir iktidar onları görevleri boyunca rahatsız edecektir.

    5

    1
  6. xxxxxxxx   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:12   - Cevap Yazın

    Sendikal bilgi ve donanımınızın yanında THY geçmişinizdeki toplumsal faaliyetlerinizde ki başarı sizi sadece teknik grupta değil tüm havayolu çalışanlarının gönlünde taht kurdurmuştur. Neden olmasın…

    12

    1
  7. Anonim   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:16   - Cevap Yazın

    Bu arada pass biletler de gözden geçirilirdi ama olmaz bu güzel düşünce kalıp konmuş oynanacakkkkk

    0

    4
  8. Pilot   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:19   - Cevap Yazın

    Sefa Bey arabuluculuk taraflar arasında olur.Adamlar bizi taraf olarak bile görmüyor ki.Patronların ücretli yöneticisi, kendi altındaki ücretlilere etmediğini bırakmıyor.Sanırsın maaşımı Aycı veriyor.Maaşımın yarısını millet veriyor beyler!!! Onların hakkı için bize kulak vermek zorundasınız.

    9

    2
  9. Dünya   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:21   - Cevap Yazın

    Trump rusyaya 72 saat süre verecek ,suriyedeki rus askerlerini çekmesi için ,ardından ortadoğu kan gölüne dönecek ve dünya büyük bir savaşa girecek ama biz neyle uğraşıyoruz .

    1

    16
  10. KM2   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:24   - Cevap Yazın

    Bu kavga iki tarafa da ama en önerisi THY’ye zarar verecek. Artık masaya oturma zamanı. Sefa beyin önerisi çok doğru ve yerinde.

    9

    1
  11. Hakem   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:28   - Cevap Yazın

    Zamanlaması da yerinde. Daha fazla can yanmadan bu işi çözmek gerek. Sefa bey hem 40 senelik havacı hem de sorunları biliyor.

    6

    1
  12. MARABA Kabinci   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:34   - Cevap Yazın

    İlker bey çalışanları maraba görme anlayışından vazgeçmeli önce…O yolcu, çalışanlar hancı.

    8

    1
  13. Km   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:35   - Cevap Yazın

    Çok iyi olur. Sorunları çok iyi biliyor

    5

    1
  14. Anonim   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:41   - Cevap Yazın

    Almanya ve Fransa da grev var işten atılan var mı acaba. ? .Burada insanlar sendika değiştirdi diye işten atılıyor. Yazıklar olsun böyle demokrasi anlayışına.

    22

    1
  15. AKLIN YOLU BIR   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 22:51   - Cevap Yazın

    Akıllı adamların yapacağı işler bunlar. Ama gel gelelim kabul görür mü bilmem. Lakin iki tarafta sıkıntılı. Aynı şeyleri konuştukları halde birbirlerini bile anlayamıyorlar. Denemeliler!

    2

    1
  16. Başkan   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:10   - Cevap Yazın

    Altın THY rozetinde yakanda yani. Yakışır abime

    2

    1
  17. Taraf   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:19   - Cevap Yazın

    Tarafsız demek biraz komik olmuş ,sizin tarafınız belli.

    3

    6
  18. Hava-iş=Sarı sendika   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:21   - Cevap Yazın

    Havai yönetimi THY tarafından seçildiği için yönetimin sözünden çıkmıyor. Havasen gelirse çalışan bazı haklarını yeniden elde edecek diye yönetim tabiki de istemiyor çalışanının söz sahibi olmasını.

    13

    1
  19. Emekli Kaptan Pilot   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:38   - Cevap Yazın

    Kolay gelsin …..

    2

    1
  20. sendika   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:45   - Cevap Yazın

    Personelin büyük çoğunluğu şirketini seviyor ancak mevcut sendikadan rahatsız. Bu durumda thy yönetiminin tarafsız olması en güzeli olur bence

    6

    1
  21. Anonim   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:48   - Cevap Yazın

    Mevcut Hava-İş Sendikasının başında THY’ da çalıştığı dönemde haksız yere işten kovulan bir işçi aleyhine tanıklık eden tosuncuk genel başkan olmuştu.Kamyoncu delegeler marifeti ile ikinci defa bu tosuncuk ve ekibi iş başında.Neredeyse tek bir uçucu ve aklı başında çalışan bu ahlak yoksunlarına ne destek veriyor ne de verecek.Ne olur bilinmez ama görünen o ki,iş barışı çok ciddi anlamda bozulmuştur.Birileri İlker bey’e dur bakalım diyecektir elbette ama bedeli çalışanlar kadar şirket için de ağır olabilir.Mevcut sendikaya çalışanlar zerre kadar güven duymazken THY’nın başındaki şahıs ya da şahısların birlikte görüntü vermelerinin ne tür ilişkilere dayandığı sorusu ayrıca düşündürmektedir!İnsanların demokratik tercihlerini gücü kötüye kullanarak engellemeye çalışmak en büyük korkaklıktır.Bir tosuncuğu koruyacağım diye dün kokpitinde uçup takdir ettiğin,güler yüzle ikramını midene indirdiğin insanları verimsiz diye nasıl kovarsınız?Sendika kurma ve seçme özgürlüğünü ihlalden sicilinizle yüzleşeceğinizi unutmayınız.

    17

    1
  22. Teşekkürler   - Tarih: 11 Nisan 2018 - Saat 23:59   - Cevap Yazın

    Helal olsun size insanların sıkıntılarına çare arayan işini hakkıyla yapan güzel insan umarım işe yarar teşekkürler

    6

    1
  23. Yüreğinize sağlık   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 03:44   - Cevap Yazın

    Son derece yerinde bir fikir, umarım kabul görür de iş barışı yeniden sağlanır

    3

    1
    • Pasaport   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 09:43   - Cevap Yazın

      Papazın pilavı : daha iyi ya. Hava sen kabul etmiş o halde thy bayıla bayıla eder Yani

      0

      2
  24. Papazın Pilavı.   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 03:51   - Cevap Yazın

    Sayın İnan siz THY. Hissedarı olarak nasıl tarafsız olacaksınız?

    2

    1
  25. Yok Sayılamaz   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 07:32   - Cevap Yazın

    4000 kişinin tercihleri böyle yok sayılamaz bizde tepkimizi iş yavaşlatarak ortaya koymalıyız bu şekilde haksız yere işten çıkarılanlar yeniden işe alınana kadar bu mücadeleyi vermeliyiz

    2

    1
  26. Demokrasi   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 09:23   - Cevap Yazın

    Hava Sen demokratik yollardan sendikal faaliyet gösterdiği için,performans yetersizliği bahanesi ile iş akdi fedhedilen üyelerinin geri alınmaları için her yolu denemelidir,üyeleri kaliteli ve kalifiyedir.

    8

    1
  27. Ben benim   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 11:15   - Cevap Yazın

    Ben benim haklıyım türküm doğruyum çalışkanım şirketini sevenim ülkesine canını düşünmeden feda edenim..anneyim çocuğum,cocugunum ,cogulum.. şirketime baglıyım ülkeme vefalıyım müminim,vatanseverim iyiyim hem müslüman hem kafirim…ben gülnihalim insanım…atatürkün mirası osmanlının takatı tüm dünyayı sarsan feth ettimi güneşin batmayacagı ülkeyim. Ben benim!benim olani isterim hak kim hukuk kim hem şaman hem müslümanım kısca BENİM..sensin biziz biz istiklal gencliği istikbal yolunda ATAMIN yoldaşi ilerinin düşünürü bugünün şahidi yarının geleceği simdinin sahidi ülkem adına tüm varisi dünyanın istatistiği amerikanın sözde kölesi yeni çagın tasıyıcı annesi senin bildiğin benim yerdiğim askerin tamda bacısı namusu serefi geleceği ülkesi adını ne koyarsan koy insanlığın geldiği verdiği son noktasi,nefesi.Ben herşeyim..bildigin gordugun ongordugun sana anlatilan dayatilan ogretilen gosterilen bildigin yasadigin,öğrendiğin belletildiğin tanik oldugun,bihaber kaldığın,olabilecegin gorebilecegin yasayipta taniklik edebilecegin,ederin etmezin bildiğin pesinden gittiğin desteğini verdiğn,cektigin ,pisman oldugun,yoluna bas kordugun…BEN HERSEYIM SANA DAIR Illahaki havasen

    6

    1
  28. Basın   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 11:18   - Cevap Yazın

    İş barışının hiç mi önemi yok sizce sevgili THY üst yönetimi,sonunda hep beraber bu kavganın altında kalmayslım,Hava Sen ne istiyor…Çalışma şartları ve temsilde adalet…o kadar,çok mu zor oturup konuşmak

    7

    1
  29. anlayış   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 11:25   - Cevap Yazın

    Tebrikelr, en kısa zaman da bekleriz. Tabii ilker aycı kabul ederse.

    3

    1
  30. Engncentr   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 12:48   - Cevap Yazın

    Diyalog iyidir. Sorunları dile getirir. Dile getirilen sorunlar ayyuka çıkan dedikoduları savuşturur. Dolayısıyla hem diyaloğa oturulmalı hem bu diyaloğu devam ettirmeli. Teşekkürler Sefa İnan. Kabul görecektir diye tahmin ediyorum

    5

    1
  31. Thy artık bir aile mi? ? ?   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 13:12   - Cevap Yazın

    Aycı Havaİş üyesi mi, başkanı mı? Nedir bu anlamsız düşmanlık? Amacı nefretle anılmak mı? Bu memlekette biz de duracağız o da! Yarın kim kimin yüzüne nasıl bakacak? Ekmeğimizi böldük şirket zordayken. Şimdi ekmeğimizi alıyorsunuz! Bu mudur aile olmak?

    13

    1
  32. Anonim   - Tarih: 12 Nisan 2018 - Saat 16:56   - Cevap Yazın

    Sefa sefa herkez komutanini taniyacaj

    1

    5