Pegasus’a Linç Kampanyası

Pegasus’a Linç Kampanyası

Değerli okurlarım ilk önce bana gelen mektubu sizlerle paylaşmak isterim.

Safa Bey Merhaba,

Sitenizi sürekli takip eden bir havacılık çalışanıyım. Pegasus Hava Yollarında kontrol kabin amiri olarak çalışıyorum. Ben dahil bir çok meslektaşımı ilgilendiren ve rahatsız eden bir konuyu gün yüzüne çıkartmak için sizin haber sitenizi düşündüm. Umarım söyleyeceklerimi dikkate alır ve değerlendirir takibini yaparsınız.

Eğer yaparsanız bizleri memnun eder ve aydınlatmış olursunuz. Çünkü, size bahsedeceğim konuları Hava-Is ve THY’ye ayrı ayrı bildirmeme rağmen herhangi bir cevap alamadım.

Malumunuz THY su an tecrübeli kabin memuru alim sureci başlattı ve bu süreç halen devam ediyor. Kabin amiri alımı 1975 – 1995 doğumlu tecrübeli kabin memurlarını  kapsayan oldukça geniş bir yelpazeye hitap eden bir süreç.
Ben de bu sürece profesyonel kariyer hedefimi değerlendirmek amacıyla THY’ye başvuru yaparak dahil oldum, başvurumu söylentilerin ve dedikoduların tam aksine Pegasus’ta ki yöneticimin bilgisi dahilinde yaptım ve hiçbir menfi yaklaşımla karşılaşmadığım gibi üstelik amirimden hepimizin profesyonel olduğu ve kariyer hedeflerimize saygı duyulduğu cevabını aldım. Bizlere tek söylenen bu sürece dahil olurken mevcut işimizi ve hizmetimizi aksatmamamız olduğuydu.

THY’ye başvurumu müteakip İngilizce dil sınavı ve psikolojik değerlendirme testi için THY Uçuş Eğitim Merkezinde ki IK departmanına davet edildim. Benim gittiğim gün orada Pegasus’tan yaklaşık 40 meslektaşım vardi, hep birlikte dil sınavının yapılacağı bolüme geçtik, sınav bilgisayar ile yapılan Dynet sistemi eşliğindeydi.
Sınavdan önce bizlere yüksek ses ile bilgilendirme anonsu yapıldı ve o gün için  sadece bilgisayar ile dil sınavı ve psikolojik değerlendirme uygulaması yapılacağı, başka bir işlem ve görüşme yapılmayacağı bu uygulamaları bitirenlerin bir şey söylemeden gidebileceği, herkese olumlu yada olumsuz geri dönüş yapılacağı bildirildi.

Ben ve birkaç meslektaşım anons edildiği gibi iki uygulamayı da bitirip giderken THY ID kartı olan bir kişi bizi durdurup hangi havayolundan olduğumuzu sordu, biz Pegasus cevabını verince Pegasus’tan gelenlerin beklemesi gerektiği başka bir görüşme daha yapılacağı diğer havayollarindan gelenlerin gidebileceği söylendi.

Biz ayrıntıyı sorduğumuzda özel bir konu olduğu ve beklememiz gerektiği söylendi. Biz de merak içinde beklemeye başladık. Biraz bekledikten sonra isimlerimiz okundu Pegasus’tan 6 meslektaş ayni tesis içinde ki başka bir odaya davet edildik. Bu odada bizi Safa Aslan isimli Hava-Is temsilcisi karşıladı ve hepimize kartvizit verdi.
Kendisinin aynı zamanda Hava-Is yetkilisi olduğunun yanı sıra ayni zamanda THY IK departmanından bizlerin ise alim sürecini takip eden ve yöneten kisi olduğunu söyledi. Sendikaya üye olup olmadığımızı sordu, o an odada olan bizler henüz üye olmadığımızı söyledik. Bunun üzerine neden diye sordu ve biz de neden sorusuna net bir cevabımız olmadığını, henüz bu durumun ayrıntısına vakıf olmadığımızı bekleme ve takip surecinde olduğumuzu ve THY transfer süreci ile ilgilendiğimizi söyledik. Safa Aslan’dan aldığımız cevap ise “o zaman daha çok beklersiniz” oldu.

Bu cevaba çok şaşırdık. Anlayamadığımızı ve bunun ne manaya geldiğini izah etmelerini istedik. Bey efendi sözün özü olarak bize kısa ve net “Bizlerin THY’ye transfer sürecini takip eden ve değerlendiren kisi olarak eğer hali hazırda Hava-İs’e üye olmazsak transferimize mani olacağını ve bu süreci uzatabildiği kadar uzatıp hatta gerekirse iptal edeceğini” söyledi.

Su an 18 Eylül’de sonuçlanacağı beyan edilen süreç halen daha devam etmekte ve öğrendiğimiz üzere,  Pegasus’tan bas vuran birçok meslektaşımız çeşitli sebepler özellikle de ise alım ilanında bildirilenin tersine dövme konusu bahane edilerek elenmektedir.

Ben kendilerine bunu rahat siz edici ve sanki bir tehdit gibi algıladığımı, başvuru yapanların THY ise alim surecinin gerekliliklerini karşılasa dahi eğer Pegasus’ta çalışıyor ve sendikaya üye değilse ise alınmayacağımı kastettiklerini sordum. Safa Bey bunun tehdit olmadığını, fakat söylediğinin arkasında olduğunu, çünkü bir sendikaca olarak Pegasus’un da sendikayla sözleşme yapmasını istediğini anlattı.

Toparlamam gerekirse bizlere o gün tabiri caizse “ikna odası” uygulaması  ve biz kabin memurlarının  profesyonel kariyer planları sendika ile bir şirket arasında ki süreçte maşa olarak kullanılmak istendi. Ben yine tekrarlıyorum ki bizler o gün açıkca tehdit edildik ve isim listemizin ellerinde olduydu ve sendikaya üye olmazsak “THY’ye geçmeyi çok bekleyeceğimiz” THY IK’ dan olduğunu beyan eden biri tarafından söylendi.

Ben bu kadar acık ve net bir mesajı hiçbir anlamda yapıcı ve etik bulmadım ve rahatsız ve kendimi sanki kullanılmak için biz tuzağa çekiliyormuş gibi hissettim. Sendikaya üye olmak yada olmamak bizlerin anayasal hakki ve kişisel tercihidir ve hiçbir konu öne sürülerek, tehdit ve zorlama maksadıyla kimsenin sendika uy esi olması yada üyelikten çıkması istenemez.  Bu ayrıca TCK’ya göre de suçtur.

Bu nedenlerle ben bu konuşma ve mesajların art niyetli olduğunu düşünüp ayni gün hem Hava-Is’e hem de THY’ye bunu bildirdiğim birer mail yazıp attım. Fakat aradan 1 aydan fazla zaman geçmesine rağmen her iki kurumdan da geri dönüş olmadı.

Bu nedenlerden dolayı size de bunu bildirmeyi uygun gördüm. Çünkü  bunun basit bir şey olmadığını ve hali hazırda benim gibi binden fazla meslektaşımın ekmek yediği ve ülkemize hizmet eden şirketimiz Pegasus’a karşı bir tertip olabileceğini düşündüm ve bir haberci bunu takip edip araştırabilir diye düşündüm. Eğer yaparsanız beni mutlu edersiniz çünkü işin aslı astarını öğrenmek istiyorum.
Size iyi günler ve iyi çalışmalar, başarılar dilerim.
Saygılarımla…

   Değerli okurlarım;

Aslına bakacak olursanız herkes taraftır. Ben bazıları için taraf derken onlarda benim için taraf diyorlar. Aslında ikisi de doğru. Bazılarımız güçten nemalanma yoluna giderken, bazılarımızda güçlü tarafın yaptığı yanlışları dile getirmeyi kendine şiar edinmiştir. Bu sistem hiç bir zaman değişmez. Eline kalem almak ve belirli bir kitleye hitap etmeyi iki türlüde değerlendirebilirsiniz. Ya birilerin kalemi olursunuz yada kendi ilkeleriniz doğrultusunda yayın hayatınızı devam ettirirsiniz.

Yapabiliyorsanız(!) güçlüden yana tavır almak caziptir diyebilirim. Bir şekilde kalemi elinize almışsınız. Güzel şeyler yazın güzel yaşayın. Paranız olur, avantajlarınız olur, bol bol seyahate gidersiniz. Yediğin önünde, yemediğin arkanda olur. Ancak, şunu net olarak ifade edeyim ki aynaya bakmakta zorlanırsınız. Utanırsınız! Kendinizle barışık biri olamazsınız. Çok çabuk yaşlanırsınız. Kısaca dedim ya bu bir tercih meselesidir. Bilirsiniz ben gazeteci falan değilim. Hiç bir yerde ben gazeteciyim dediğimi duymamışsınızdır… Çünkü değilim. Ben sadece havacıyım. Uzman hiç değilim. Hayatımda havacılık sektöründe uzmana hiç rastlamadım. Mümkün değil ki…Sadece havacılık konularına diğer yazar ve çizerler den çok daha yakınımdır. O kadar…

Köşe yazarlığını ben her nedense muhaliflik olarak algıladım. Tabii ki bu muhaliflik her döneme yöneliktir. Kişisel siyasi görüşlerim doğrultusunda bir yönetim de gelse hiç fark etmez. Ne görürsem onu yazarım. Şimdi içinizden, Yahu insan her zaman eleştirmez ki..Bazen de güzel gelişmeleri yazmalısınız da diyebilir. Bu tezlerinde haklıda olabilirler ama benim 1991 den itibaren yazdığım tüm yazılara baktığınızda bir şirkete yönelik övgü dolu yazıma rastlayamazsınız. Çünkü konumuz havacılık olduğundan, haber ve yorum yaptığımız tüm şirketlerin kendi medya danışmanları veya sözcüleri var. Onların doğal olarak yapmaları gereken işi, biz neden sahipleniyoruz ki…

Köşe yazarının işi, onu bunu yağlamak veya ilgili şirketin patronunun veya genel müdürünün ağzından duyduklarını kendi kişisel görüşü gibi sunmak olmamalıdır diye düşünüyorum. Kısaca, tanıdığınız gibiyim.  İşte aşağıdaki yazımda güçsüzün yanında yer alma isteğimle oluşmuştur.

Bu sıkıcı girişten sonra konumuza gireyim. 

Malumunuz olduğu üzere boş zamanım çok. Bu işi şimdilik amatörce yürütmeye çalışıyorum. Ancak son zamanlarda bir konu üzerinde çalışmaya başladım. Havacılık sektörümüzde büyük bir oyun oynanıyor ama hala çözmüş değilim. Şirketlerin bazıları kayrılıyor bazılarına ise kasıtlı zorluklar çıkartılıyor gibi…

Yukarıda ismi bende mahfuz olan arkadaşımızın mailini okuduktan sonra araştırmaya giriştim. Safa Aslan Sürmen denilen 1984’lü genç bir çocuk. Benim oğlandan küçük ama demek ki çok fazla başarılı. Maşallah diyelim. Hem bu yaşta THY’de müdür olmuş hem de Hava-İş in denetim kurulu başkanı. Hımmmm…

Yukarıdaki maili okuduysanız bu başarılar devam edecek gibi görünüyor. Bakın şunun yaptığına diyeceğim ama o kendi başına bu yanlışları yapamaz. Emir verildiyse iş başka. Öyle de olmuştur. Baksanıza maili yazan arkadaş,THY’ye ve Hava-İş’e şikayet maili attım diyor “cevap yok”. Cevap beklemesi komik olmuş biraz. Hani bir söz vardır. ………………Kimi kimi şikayet edeceksin şeklinde biter ya işte böyle bir durum söz konusu.

Gelelim bu müdür(!) ün yaptıklarına: THY deneyimli kabin memuru ilanı verirken sadece Pegasus’u düşünmemiş (!) olmalılar. Sınavlara, sadece Pegasus kabinin yanı sıra Onur’dan da gittiler, Atlas’tan ve diğerlerinden de.

THY’nin çiçeği burnunda yeni müdürü her nedense Pegasus a takmış kafayı. Onları özel bir odaya toplayıp sendika nedir ne gibi avantajları vardır dersi veriyor ve birde haddini aşıp, ya üye olursunuz yada sizi engellerim diyebiliyor. (Sanırım evde kendi kendine fazla ileri gittim demiştir.)

Gaye ne; Şimdi oraya akın, akın kabin memurları gidiyor. Bunlardan 300’ü Pegasus’dan gitmiş olsa Hava-İş in yiyeceği mamanın yanı sıra Pegasus’u sendikalı yapıp Hava-İş’i başlarına sarmak diye düşünmüş olabilirler mi? Hava-İş’e üye olmadan gelmeyin sözünü, sınava girenler arkadaşlarına aktaracak ve THY’nin ilk şartı olarak Hava-İş’e üyelik şartı gizli bir şekilde çaktırmadan sunulmuş olacak.

[quote_box_center author=””]Kabinde ve uçuş görevlerinde konuşmalar şöyle geçebilir; Kız Hatçe, THY ye başvurmak için Hava-İş e üye olmamız isteniyormuş. Ne edek kız…Gidip üye olsak mı ne dersin? Hatce uyanık tabii ki. Ya ne alaka onlar bizi alsın zaten THY sendikalı şirket otomatik olarak üye olmak zorundayız. Hımm doğru söylüyon kız Hatce bizi kandırıyorlar üye olduktan sonra almayacaklar he mi…[/quote_box_center]

Onlar bir kere sendikaya üye olsunlar gerisi kolay. En azından hem huzursuzluk hem de Hava-İş’e en az bir kaç ay aidat ödemiş olacaklar.

Ya pilotlara ne demeli? Onlara da kapı açık. Yeter ki Pegasus’tan gelsinler ama her pilot yanına bir tane daha getirecek ona göre…İki tane getiren olursa sinyoritede kıyak yaparız.

Aslına bakacak olursanız Hava-İş yönetimi henüz rüşdünü bile ispat etmedi. 2016 yılında THY de ilk toplu iş sözleşmesine girecekler. Önce burada bir sınansınlar sonra diğer şirketlerin çalışanlarına aldıkları hakları anlatarak üye yapabilirler. Ancak bu böyle tehditkar cümlelerle olmaz.

Söyleyene değil söyletene bak derlerdi büyüklerimiz. Bu nedenle bu çocukcağızı fazla yıpratmak istemiyorum. Sadece ona bir tavsiye “Büyük lokma ye büyük laf söyleme” atasözünün anlamını iyice oku. Bunun yanı sıra,  ev ödevi olarak ona 100 kere bu ata sözünü yazmasını isteyeceğim.

Peki, THY’nin bu Pegasus kabin memuru aşkı nereden geliyor? THY Pegasusu yıpratmaya çalışıyor diyeceğim ama tam taşlar yerine oturmadı. Çok yaklaştım ama bir türlü gerçek nedeni tahmin edemiyorum. Belki Pegasus yönetimi biliyordur. Ben inanın ki çözemedim.

Koskoca THY Bayrak taşıyıcımız. Büyük gövdeli uçaklarla dünyada en çok yere uçan şirketimiz. Medar-i iftiharımız. Neden Pegasus’la uğraşsın ki? 

Manavdan domates alır gibi uçak aldılar. İkinci bir Hub açamadılar. AHL nin kapasitesini bile bile uçak alımlarını azaltmadılar. Sonunda burunlarına tutmadıkları Sabiha’ya gelmek zorunda kaldılar. Hem de ne geliş…THY-AnadoluJet-BoraJet birlikte. Üçe karşı tek dövüşüyorlar. Pegasus AHL ye gelebilir mi? Mümkün mü bu? Ama onlar gelir de gider de…

THY zengin şirket kar etmiş etmemiş anlayan yok. Anlasak bile dinleyen yok. SPK’ya bağlı ama SPK’dan emekli olan koskoca başkanları bile yönetimine alıyorlardı. DHMI genel müdürünü bile yönetime alıp istediği gibi at koşturmayı seven bir şirketimiz. THY bilançosu içinde AnadoluJet ayrı olarak görülmüyor ki zararı yazalım. SHGM yabancı ülkelerden aldığı uçuş haklarını önce THY’ye gösteriyor. Onlar beğendiğini aldıktan sonra gerisini paylaşın bakalım diyerek ortaya koyuyorlar dır. Özel şirketlerin hepsi THY’nin beğenmediği slotları ya alıyor ya almıyor.

Geçenlerde yazmıştım. Kamu kurum ve kuruluşlarında ki gibi idari izin bile veriyorlar. Medya dostları var. Reklam bütçesi müthiş…Para ile satın alınmayacak yer mi kaldı? Sus de sussunlar. Konuş de konuşsunlar. Neyse bu örnekleme uzayıp gider ama işi adabında bırakmak lazım.

THY hala özel şirket diyeniniz var mı? 

Bu kadar avantajı olan bir şirket el alemin kabin memuruna pilotuna mı ihtiyacı olur? Olmamalı tabii ki. Eeee o halde nedir bu oyunlar. Pegasusa özel seanslar düzenlemeler. Elinizdeki Hava-İş i kazanamayacakları bir savaşa sürüklemek.

Bu bir kumpas ama hala taşlar yerine oturmuyor. Sanki şirketin sahibi Ali Sabancı’ya lanet olsun dedirtip şirketi satmaya ve satmaya kalktığında da birilerine tavsiye etmeye çalışıyorlar desem. Yuh yani o kadar da değil dersiniz. Zaten ben de bu kadarını beklemem. Peki dertleri ne yahu?

Hadi diyelim Pegasus silindi gitti. Eskiden Bodruma,Ankara’ya vb… 300 TL ye bilet alınırdı. Oda araya torpil konurdu ki yer bulunsun diye. O günlerin özlemini mi duyuyor THY acaba?

 

 

 

 

Etiketler:

Yapılan Yorum Sayısı (17)

  1. Safa Bey   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 10:58   - Cevap Yazın

    Uzun ama bir o kadarda gerçekleri yazdığınız bir yazı olmuş. Kabin memuru arkadaş doğruları yazmış. Üstümüzde büyük bir baskı oluşturuluyor. Sabiha’da kapılarda önümüzü çeviriyorlar.

    0

    0
  2. Hiciv   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 11:15   - Cevap Yazın

    Kabin memuru arkadaşın söyledikleri doğru ise abesle iştigal edilmiş. Sizin THY-Pegasus ilişkisini hicvederek anlatmanız ise çok eğlenceli ve bir o kadar da anlamlı olmuş.Tebrikler

    0

    0
  3. Hatce   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 11:26   - Cevap Yazın

    Sefa beyefendi. Yazınızı yine özgün tarzda ve gerçekleri karikatürize ederek yazmışsınız. HATCE örneğiniz gibi hostes arkadaşlar tabii ki konuşuyorlar. THY isterse hepsini alır ve Pegasusa büyük darbe vurur ama inanın ki Pegasus tekrar yenilerini yetiştirir. Hoş şeyler değil bu. Siyasi yıpratmalar diyebiliriz. Siz siyaset boyutunu her nedense es geçmişsiniz. Aydın Doğan olayı ile bunu da bağdaştırabilirdiniz.Pegasus’a el değiştirmek isteniyor. Yapılan kasıtlı yıpratma patronun şirketi satması amaçlı. Yandaş bir iş adamına verirler olur biter.

    0

    0
  4. Çoğu var azı yok   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 11:28   - Cevap Yazın

    Tüm yazılanlara katılıyorum

    0

    0
  5. THY   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 12:34   - Cevap Yazın

    Bu yapılan rezalet. Kimse sendikalı olmaya zorlanamaz. Bu ufak oyunlara tenezzül eden THY yi kınıyorum. Mücadele böyle yapılmaz. Rekabet bu değil. Pegasus rötarlarını yazan bir şirket. THY ve diğerleri yaptıkları rötarları yazsınlar da görün onların yaptığı rötarları.

    0

    0
  6. pegasus çalışanı   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 13:06   - Cevap Yazın

    pegasus çalışanıyım ama huzur yok rahatsız oluyoruz bizde bu durumlardan

    0

    0
  7. hmm   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 13:08   - Cevap Yazın

    Mektupta yazıldığı gibi ise durum yanlış bir tutum sergilenmis. Ancak kabin amiri arkadaşımızın sendikacilik konusunda bu derece bilgili olupta daha öncesinden üye olmamis olmasi şaşırtıcı

    0

    0
    • Düşün yakamısdan....   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 16:22   - Cevap Yazın

      Sendika konusunda bilgi sahibi olmak icin ne mezunu olmak gerekiyor acaba iyice sacmalamisiniz .
      Insanlari iyice aptal yerine koydunuz pessss

      0

      0
  8. kezban   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 14:34   - Cevap Yazın

    kezbanin kisisel gizliligi korunmasi maksadiyla ismi gizlenmis hatce diye yazilmis ama ben tanidim

    0

    0
  9. Başkanım   - Tarih: 1 Ekim 2015 - Saat 18:27   - Cevap Yazın

    Pegasusu karalama kampanyasına malum yandaş site ve SHGM de katıldı. SHGM yetkisi alınan Pegasus yöneticisinin ismini caktırmadan senin eski malum sitene sızdırmış. Sizin dediğiniz gibi oyun çok büyük boyutta

    0

    0
  10. çalışan   - Tarih: 2 Ekim 2015 - Saat 00:22   - Cevap Yazın

    Bir pegasus çalışanı olarak kendimi kapana kıstırılmış gibi hissediyorum. Nereye gitmeye çalışsak önümüzü kesiyorlar. Gerçeklerin yazıldığı bu yazı ile içinde bulunduğumuz durumu herkes duysun

    0

    0
  11. sendikalı   - Tarih: 2 Ekim 2015 - Saat 02:36   - Cevap Yazın

    Sendikaya kayıt olsanız ne kaybedeceksiniz ?

    0

    0
    • ?   - Tarih: 2 Ekim 2015 - Saat 11:37   - Cevap Yazın

      Neden kayıt olmanı istediklerini bir anla önce de sonra yaz.. Eski sendikacılık kalmadı

      0

      0
  12. Özgür Kanat   - Tarih: 2 Ekim 2015 - Saat 13:38   - Cevap Yazın

    Bu sektörde değerlendirmeler yaparken siyahla beyazı karıştırmamak lazım. Çoğu ortamda pegasusun personeline karşı tavrı, çalışma şartları hep yazıldı. Bunlar doğru şeylerdi ve dile getirmekte lazımdı. Malesef bu ülkede havacılık çalışanlarının haklarını koruyacak kanun, kitap yok. Varsada buna uyulmuyor.
    Ancak, Pegasus Havayolları, havacılık sektöründe attığı adımlarla büyük başarılar yakalamış, hedeflediği gibi, hayatında uçağa adım atmamış insanları uçakla tanıştırmış ve ekonomik anlamda uygun fiyat politikasıyla; yıllarca tekel durumundayken milletin kanını emen THY na büyük rakip olmuştur.
    Koskoca bayrak taşıyıcı THY, eğer korktuğu için Pegasusla uğraşıyorsa helel olsun Pegasusa ki, böyle büyük bir devi korkuttu bu küçük haliyle. Yok eğer diyorlarsa ki neden korkalım, bizim mali yapımızla, devletin desteğiyle Pegasus bize zarar veremez; o zaman bahsedildiği gibi konu siyasi boyutta ele alınıyor demektir. O zaman iş iktidar partisine uzanıyor. THY nin dümeni onlarda, çok iyi iş tutturan ve her sene büyük kar yapan Pegasus Havayollarını bir şekilde ele geçirip, o paraları yandaş işadamları vasıtası ile kontrol altına almak isteniyor. Almış olduğum duyumlara göre THK nu kullanarak aynı oyunu Onur Air e oynayacaklardı ama plan tutmadı.
    Umarım Ali Sabancı Bey, tüm bu oyunlara gelmez ve alıp büyüttüğü bu havayoluna sahip çıkar ve THY katşısında ne olursa olsun direnip ayakta kalmaya çalışır.
    Amcak kendisine küçük bir fısıltım olacak -umarım kulak asar- lütfen zaman zaman yönetiminize haber vermeden, çalışanlarınızla bire bir görüşmeler yapın, süpriz olsun, onları dinleyin, sıkıntıları birinci ağızdan duyun. Çünkü inanıyorum ki yaşanan sıkıntıların yüzde yirmibeşi bile size iletilmiyor. Siz bunlardan habersizsiniz ve medyadan duyuyorsunuzdur.

    0

    0
  13. Arif   - Tarih: 2 Ekim 2015 - Saat 21:50   - Cevap Yazın

    Ya benisin ya toprağın misali olmuş biz istediğimizi yaşatır istediğimizi süründürürüz deyip rüştünü ispatlamaya çalışıp yarının genel müdürü olup sonrada vekil olurlar buda söylemde biz kimseyi kendimize rakip görmüyoruz diyerek saw a ucak yığınağı yaparak pgs yi geç kalkışa iterek yetiştirdiği elemanara kanca atarak yapmaya çalışıyorlar thy ye yazık

    0

    0
  14. mafaky   - Tarih: 3 Ekim 2015 - Saat 09:17   - Cevap Yazın

    THY’nın bu yöntemleri çok ama çok çirkin!… Ancak şaşırtıcı bir durum da değil… Mevcut iktidarın çeşitli alanlarda şimdiye kullandığı yöntemlerin THY’ına uyarlanmış (hatta basitçe uyarlanmış…) bir versiyonu. Adamlar artık öyle gizliden gizliden gizliye değil, alenen belden aşağıya vurmakta… Daha devamı de gelecektir; hele şu 1 Kasım atlanılsın da!…

    0

    0
  15. YAŞI GENÇ OLMAK   - Tarih: 10 Ekim 2015 - Saat 10:12   - Cevap Yazın

    Sayın sefa bey,sizi uzun zamandır gerek facebook tan gerekse haber yazdığınız daha önceki ve şimdiki yerinizden takip ediyorum…ve birçok yazdıklarınızdan dolayıda havacılıkla ilgili bilgi sahibi oluyorum…Bu haberinizde dikkatimi çeken birkaç hususu sizinle paylaşmak istedim…1) pegasus firmasında çalışan kardeşlerimiz madem şirketlerini çok seviyor ve beğeniyorlarsa,neden THY na geçmek için mücadele ediyorlar…ben kariyer sözüne pek katılamıyorum çünkü bunu söylediğinizde pegasusa hakaret etmiş olursunuz…2) Sayın safa sürmen bu yaşta nasıl müdür oldu diyorsunuz,benim sektörüm madencilikte bu yaşlarda birçok kardeşim şirket sahibi,bence safa sürmen e haksızlık yapıyorsunuz…3) bahse konu konuşma ve talepleri dogru kabul ettiğimizi düşünelim…pegasustan THY na işe girmek için ugraş veren kardeşimiz eğer işe alınsaydı,bu yazışmayı sizinle paylaşırmıydı?? Benimde bildiğim kadarıyla bu olaydan çok daha önceki dönemlerde bu firmadan THY na geçen birçok kişi var…sanırım sıkıntı pegasus ile THY nın personeline ödediği maaş ve tanıdığı haklarla ilgili…saygılarımla ALİ KAHYAOGLU İSTANBUL MADEN İHRACATÇILARI BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI

    0

    0